فاصله مس با تیم‌های مدعی بیشتر می‌شود

فاصله مس با تیم‌های مدعی بیشتر می‌شود

امتیاز دیگر برای تیم مدعی
مس سونگون اگرچه در هفته‌های اخیر یک تساوی نیز کسب کرده است اما در بازی گذشته موفق شد تا تیم فرش‌آرا را با شکست سنگین در مشهد مواجه کند. بر همین اساس، جدال فرش‌آرا و مس در مشهد با نهایت حساسیت آغاز شد و این مس بود که پیش افتاد. مس سونگون در کل بازی پیش بود و بازیکنان فرش‌آرای مشهد پس از یک برتری شیرین در شیراز در خانه با نتیجه 6 بر یک شکست خوردند تا مس همچنان یکه‌تاز صدر و فرش‌آرا نیز از نزدیک شدن به بالای جدولی‌ها ناکام باشد.
ارژن شیراز نیز که در بازی گذشته به دلیل مشکلات مالی از سفر به تهران باز مانده است، این هفته باید در شیراز از قدرتمندترین تیم لیگ برتر فوتسال میزبانی کند. بازی هفته گذشته یک شکست برای شیرازی‌ها محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که این تیم از بحران‌های مختلف رنج می‌برد. بازی دور رفت مس و ارژن نیز که در تبریز برگزار شد با نتیجه 6 بر یک به نفع مس به پایان رسیده بود.

دومین بازی متوالی مس در خارج از خانه
اگرچه بازی ارژن شیراز و مس سونگون از هر نظر به نفع مس است، اما این دومین بازی مسی‌ها در خارج از خانه در طول یک هفته است و شاید بزرگ‌ترین مشکل مسی‌ها را باید خستگی بازیکنان عنوان کرد. طولانی بودن مدت سفر به مشهد، سپس تبریز و دوباره به شیراز می‌تواند روی عملکرد بازیکنان مس تاثیر منفی داشته باشد.
البته مسی‌ها از نظر آماری تفاوت‌های عمده ای با ارژن دارند. جایگاه جدولی این دو تیم قابل مقایسه نیست و در حالی که مس با کسب 51 امتیاز با اقتدار در صدر جدول ایستاده است، ارژن با کسب 6 برد، یک تساوی و 12 باخت و دارا بودن 19 امتیاز جزو تیم‌های فانوس به دست محسوب می‌شود و در رده 12 جدول قرار گرفته است.
همچنین مس سونگون با 84 گل زده و 32 گل خورده، بهترین تیم لیگ برتر از نظر خطوط مختلف حمله و دفاع است و تفاضل گل بالای این تیم حتی با تیم‌های دوم و سوم جدول رده بندی نیز قابل مقایسه نیست. بدون شک از نظر کارشناسان فوتسال نیز، در بازی پیش رو، مس قادر خواهد بود تا ارژن را با شکست سنگین و پرگل مواجه کند.
ارژن شیراز به دلیل مشکلات ایجاد شده، انگیزه کافی را برای این دیدار نخواهد داشت، به خصوص این‌که بازی گذشته را نیز با باخت اجباری به دلیل انصراف از دست داده است و شانس چندانی برای ادامه لیگ ندارد. این بی انگیزگی کمک می‌کند که حتی مس بتواند با بازی بهتر نسبت به چند بازی گذشته، در زمینه برد قاطع و گل‌های زده رکوردشکنی کند. در نقطه مقابل مسی‌ها انگیزه بسیار بالایی دارند و به خصوص می‌دانند که باید قدر این بازی‌ها را بدانند تا در صورت امتیاز از دست دادن در بازی‌های سخت تر، به مشکل برنخورند.

بازیکنان تاثیرگذار مس سونگون
بیشتر بازیکنان مس سونگون این روزها در اوج آمادگی قرار دارند و این موضوع به سرمربی این تیم کمک می‌کند که تنوع تاکتیکی را در تیمش اجرا کند؛ برای نمونه مس در گل زدن مشکلی را احساس نمی‌کند و بازیکنانی چون «فرهاد فخیم» و «مرتضی عزتی» معمولا به هر تیمی گل زده‌اند. به خصوص مرتضی عزتی در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته است و در بازی گذشته نیز 4 گل از 6 گل تیمش را به ثمر رسانده است. فرهاد فخیم نیز همچنان بهترین گلزن مس سونگون است و تقریبا در اکثر بازی‌هایی که در میدان حاضر بوده است، اقدام به گلزنی کرده است. «حمید احمدی» نیز از دیگر گلزنان این تیم است.
 در جدول بهترین گلزنان لیگ برتر فوتسال نیز اگرچه بازیکن مس در صدر قرار ندارد اما فرهاد‌فخیم در رده دوم بوده و بازیکنان دیگر مس از جمله حمید احمدی و مرتضی عزتی در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند.

همه چیز برای قهرمانی حاضر است
مس سونگون در صورت قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها، دومین قهرمانی آذربایجان شرقی را در لیگ برتر فوتسال کسب خواهد کرد. پیشتر نیز تیم منحل شده دبیری تبریز موفق شده بود که قهرمانی لیگ برتر فوتسال را برای استان به ارمغان بیاورد.
مس سونگون در دوره‌های گذشته نیز شانس زیادی برای قهرمانی داشت اما برخی از مسائل و مشکلات همواره مانع قهرمانی این تیم بود. در دو دوره گذشته لیگ برتر فوتسال، مسی‌ها تا لحظه آخر از شانس قهرمانی برخوردار بودند. امسال نیز به نظر می‌رسد که مس با استفاده از تجربه‌های سال‌های گذشته در مسیر قهرمانی قدم برداشته است؛ به عنوان نمونه تفاضل گل پایین‌تر در صورت هم امتیاز بودن یکی از دلایلی بود که مس یک بار جام قهرمانی را از دست داد. به نظر می‌رسد که مس سونگون در سال‌جاری، به تفاضل گل رویایی دست یافته است و از این نظر مشکلی ندارد. همچنین افزودن فاصله امتیازی نسبت به تیم‌های دوم و سوم جدول، استرس را در این تیم کاسته است و باعث می‌شود که مسی‌ها با خیال راحت‌تری کار را دنبال کنند.

   حاشیه‌های تمام شده مس
مس سونگون در دو سال گذشته همواره از حاشیه‌های برون و درون تیمی رنج برده است اما امسال نشانی از این حاشیه‌ها در اطراف تیم وجود ندارد و برخی از بحران‌های کوچک نیز توسط مدیریت باشگاه به خوبی خنثی شده است.

 http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF?magazineid=

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : دو شنبه 13 آذر 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.